Verden er blevet kompleks og uforudsigelig. Vi kan lukke øjnene og vente på, det går væk. Men det vil være en virkelig dårlig strategi.
Leading Humans in Complexity er lederuddannelsen, hvor du aflærer uhensigtsmæssighederne ved ledelsesformerne, der blev født i 1800-tallet (som de fleste organisationer stadig bruger i dag). Vi skal i stedet lære at organisere os og arbejde sammen som mennesker i en virkelighed, hvor kompleksitet er en grundpræmis.
Det får du med som leder:
Deltag i vores online informationsmøde på 30 minutter, hvor du kan møde Katrine Hald Kjeldsen, som underviser på uddannelsen.
Få svar på de spørgsmål du måtte have, for at finde ud af om uddannelsen skal være det næste skridt i din udvikling.
Uddannelsen er skræddersyet til dig, der er leder i en organisation, hvor i morgen ikke altid ligner i dag. I er nødt til at forandre jer løbende, og du har personaleansvaret i et eller flere teams/afdelinger, der skal agere i den foranderlige, komplekse virkelighed. I vil gerne være mere agile og empiriske i jeres tilgang, da I ikke kender alle svarene på forhånd.
Som leder bliver du ikke skræmt over disse udsagn:
Forløbet skræddersyes, så det passer til jeres virksomhed og kontekst.
Sådan kan et forløb se ud:
På første halvdel af modul 1 arbejder vi med fundamentet for agile og det empiriske mindset. Vi taler om, hvorfor og hvornår det giver mening. Desuden tager vi et grundigt dyk ned i vores organisatoriske arv og undersøger, hvilke logikker der ligger til grund for den traditionelle organisation – og hvilke af dem vi skal efterlade eller tage med videre.
På anden havdel af modul 1 arbejder vi med den agile organisation ud fra overbevisningen om, at alle ledere har brug for at vide ”what great looks like”. Så hvad er den agile organisations centrale kendetegn? Og hvordan adskiller agil ledelse sig fra traditionel ledelse?
På dette modul sætter vi fokus på det personlige lederskab.
Hvorfor er personligt lederskab stadig meget vigtigt i en moderne organisation, hvor folk er mere selvkørende? Hvad gør du (bevidst eller ubevidst), der fremmer eller hæmmer dine teams og medarbejdere? Hvorfor har vi som mennesker så svært ved at fokusere på værdiskabelse, når vi bliver udfordret på vores sociale tryghed? Hvordan kan vi ændre egen og andres adfærd?
Din organisation er ikke en maskine. Den er et komplekst system, som du kan påvirke, hvis du kan se dens mønstre og genkende dens mekanismer. På dette modul undersøger vi i særlig grad, hvordan du kan optimere betingelserne for team-autonomi igennem ledelse, design og psykologisk sikkerhed.
Modul 4 er vores eksamensdag. Med udgangspunkt i pointerne fra din opgave skal du afholde et oplæg på 15 minutter. Herefter vil du modtage struktureret feedback fra dine medkursister og undervisere.
Hvad får du egentlig ud af Leading Humans in Complexity? Hvem retter uddannelsen sig mod, og hvilke redskaber giver den? Vi har talt med Thomas Algot Søllested, som er tidligere deltager på uddannelsen.
Bemærk, at uddannelsen har skiftet navn, så i videoen tales om ’Agile Leadership in Practice’.
De fire moduler (7 dage)
Komplet uddannelseskompendium
Certifikat ved bestået uddannelsesforløb
Hogan Assessment
Fuld forplejning på modul 1, 3 og 4 + internatophold på Hotel Hesselet på modul 2
Mulighed for at tage Professional Agile Leadership / PAL-E certificeringen fra scrum.org (værdi 1.300 DKK)
Mulighed for 1:1-coaching med underviser
Medlemskab af et faciliteret netværk af ledere fra andre virksomheder der arbejder i en agil kontekst. Der afholdes cirka 2-3 årlige arrangementer
Uddannelsen afholdes to gange årligt. Der er plads til 16 deltagere pr. hold.
"Fantastisk uddannelse med fantastisk flow og rød tråd. Kæmpe ros til underviserne. Sikke en energi!
Det lykkedes dem at skabe en gruppe, der hele tiden delte viden og sårbarhed… Fantastisk! Jeg synes uddannelsen var enestående og rangerer som nr. 1 ud af alle de kurser og uddannelser, jeg har taget. TAK!"
"Uddannelsen har langt oversteget mine forventninger, og vi er kommet rigtig bredt omkring. Jeg kan rigtig godt lide, at det er meget konkret, det vi lærer, så jeg kan tage det direkte med hjem og tage i brug. Jeg har også fået en solid forståelse for de ståsteder, jeg skal bruge som leder i en agil organisation."
"Dette er uddannelsen, jeg har drømt om. Forløbet har været så meget mere end jeg havde forventet, og jeg er taknemmelig for at have været en del af det. Jeg mener, at enhver leder, der arbejder i en agil sammenhæng, bør tage denne uddannelse. Efter min opfattelse vil du komme ud på den anden side som en bedre og langt dygtigere agil leder."
"En kæmpe tak for en velforberedt, professional, lærerig, inspirerende og super-interessant uddannelse. En kæmpe anbefaling – denne uddannelse er et must, hvis du vil skabe maksimal værdi i din organisation som leder."
Der er ikke noget værre end et par bukser eller en uddannelse, der slet ikke passer!
Bliv ringet op af Camilla Linnemann, Head of Relations i Syndicate, og find ud af om ALiP og dig er et godt fit.
I forbindelse med tilmelding til kurset, foretager vi et interview på ca. 30 minutter.
Bemærk, at vi kun holder dette kursus som virksomhedskursus. Hvis I er flere i jeres organisation, så skræddersyer vi et forløb til jer, når og hvor det passer jer.
Udfyld felterne hvis du vil kontaktes og høre mere om mulighederne – eller tag fat i os på info@syndicate.dk
Katrine er agile/lean coach og hjælper hver dag virksomheder på deres agile rejse. Hun startede sin karriere i 2002 som ekstern lektor i Medievidenskab og tog derefter et tilfældigt og heldigt skridt ind i software. Her har hun arbejdet i et væld af sammenbindende roller med afsæt i vidensdeling, kommunikation, facilitering, undervisning og ikke mindst agile.
Desuden er hun selvbestaltet specialist i krøllede hjerner og specialpædagogik.
Nina Lilholt er en erfaren forandringsagent, Agile Coach, Scrum Master og underviser med årelang erfaring i at arbejde med mennesker og forandring i mellemstore og store virksomheder i Danmark.
En god undervisningsdag for Nina er, når folk går ophøjede, klogere og motiverede fra undervisningen. Det gør hun ved at bringe sin egen viden og erfaring i spil, samt sikre en god balance mellem teori, diskussioner og øvelser.