Scrum Master Advanced

2-dages kursus

Vil du tage din Scrum Master-rolle til næste niveau? På dette kursus opnår du en dybere forståelse for, hvad det virkelig vil sige at være Scrum Master – og du kommer til at arbejde med alle aspekter af rollen.

1.-2. oktober 2024

12.500 kr. ekskl. moms.

Tilmeld

På Scrum Master Advanced lærer om det mindset der skal til for at være en True Leader for dit team og helt ud i din organisation – og hvordan du arbejder med forandring.

• Hvordan hjælper du dit team videre – også i vanskelige situationer?
  • Hvordan hjælper du og udfordrer din Product Owner?
  • Hvordan støtter du din organisation under forandringer?

Igennem undervisning og øvelser bliver du klar til at facilitere svære situationer i dit team, og du bliver udfordret på de dilemmaer, du som Scrum Master møder i hverdagen. Du bliver bevidst om hvilke elementer, du skal fokusere på i din udvikling som Scrum Master, afhængig af hvor netop du er lige nu. Du lærer forskellige metoder og teknikker indenfor coaching, og hvordan du sætter det i spil på teamniveau og i din organisation.

Målgruppe

Kurset er målrettet den erfarne Scrum Master, der gerne vil dykke dybere ned i sin Scrum Master-rolle. Du har typisk minimum 1 års erfaring som Scrum Master og har bestået PSM I.

Det kan du efter kurset

• Du har en dybere forståelse af Scrum frameworket
  • Du kan udfordre og støtte din Product Owner i sit arbejde
  • Du ved hvordan du udfordrer din organisation i den agile rejse
  • Du har redskaber, der kan hjælpe dig med udfordringer i dit team og individuel coaching

Indhold

Vi arbejder med at skabe en dyb forståelse af Scrum, hvad der skal til for at øge effektiviteten i et team, og hvordan du arbejder med det i hverdagen som Scrum Master.

• Scrum Master Mindset: Du lærer, hvad der virkelig betyder noget i din Scrum Master rolle, hvordan du sikre dig, at du står rigtig på banen ift. dit team og din egen udvikling.
  • Team: En essentiel del af Scrum er dit team. Du får en forståelse for og metoder til, hvordan du støtter dit team i forskellige situationer.
  • Product Owner: Du lærer, hvad der er vigtigt, at du samarbejder med din Product Owner om; hvad der skal til, for at I sammen støtter teamet I at lave fede produkter.
  • Organisationen: Den erfarne Scrum Master skal kunne udfordre organisationen i forhold til, hvad der giver mening under organisationens transformation. Du lærer, hvordan du kan gribe disse nogle gange vanskelige situationer an.
  • Målinger: Vi vil gerne måle, men hvad skal vi måle på, når vi arbejder agilt? Du får indblik i – og nogle værktøjer til – hvordan du kan hjælpe din organisation med, hvad der skal måles på, så det giver mening i et agilt setup.

Test og certificering

Som en del af kurset får du én certificeringskode, der giver dig mulighed for at gennemføre Scrum.org’s certificering (PSM II).

Download kursusbeskrivelse

Interesseret i kurset?

Bemærk, at vi holder dette kursus som virksomhedskursus. Hvis I er flere i jeres organisation, så skræddersyer vi et forløb til jer, når og hvor det passer jer.

Udfyld felterne hvis du vil kontaktes og høre mere om mulighederne – eller tag fat i os på info@syndicate.dk

Tak for din henvendelse.

1.-2. oktober 2024

Kl. 09.00-16.30

Heidesvej 3a, 8270 Højbjerg

Fuld forplejning tilbydes alle kursusdage.

Har du spørgsmål til kurset, så skriv til info@syndicate.dk

Tak for din tilmelding.

Oops! Something went wrong while submitting the form.

Bemærk, at vi også holder dette kursus som virksomhedskursus. Hvis I er flere i jeres organisation, så skræddersyer vi et forløb til jer, når og hvor det passer jer.

Tak for din henvendelse.

Relevante kurser

Scrum Master

På dette Scrum Master certificerings-kursus får I en solid forståelse for rollen som Scrum Master.

Lær mere om Scrum Master

Du kan også blive Scrum Master online

Scrum Master Online

Bliv certificeret Scrum Master og lær alt om Scrum Master-rollen – og hvordan du skaber fantastiske teams.