Episode 39 - Den søde produktkløe til 2,4 mia. Interview med Kresten Krab Thorup, CTO for Humio

Kresten Krab Thorup er CTO for Humio, en aarhusiansk log management-tjeneste, der i januar blev solgt for 2,4 milliarder. Ja, milliARDer. I 2016 havde Kresten konsolideret sig som medejer og CTO for Trifork, en af Danmarks mest succesrige software-virksomheder. Men noget manglede. Kresten havde nemlig som helt ung pådraget sig en kronisk sygdom i Silicon Valley i Steve Jobs sagnomspundne virksomhed NeXT. Sygdommen hedder den søde produktkløe, og den går aldrig væk. Derfor startede Kresten Humio sammen med sine to partnere.

I dette interview deler han med os, hvorfor Humio er overlegent et produkt. Der er tale om en liflig cocktail af teknologisk nyfortolkning, en hidtil uset prismodel, stjernehøje ambitioner, verdensklasse kompetencer, ro (+ finansiering) til at forfine teknologien og ikke mindst en hold-ånd i Atos, Portos og Aremis-ligaen.

Hvis du har savnet indhold om tekniske og arkitektur-mæssige del af produktudvikling, så er dette afsnittet for dig. Hvis du ikke har, så er det i endnu højere grad afsnittet for dig. Teknologi og arkitektur afgør nemlig forskellen på ok og verdensklasse. Bare spørg Kresten.

🔗 Links

Tilbage til oversigten