Episode 50 - Hånden i hvepsereden 2: Vi bekender SAFe-kulør

Det er episode 50!! Det vil sige 49 episode, hvor vi ikke rigtig har talt om elefanten i rummet, nemlig SAFe. Vi har anmeldt adskillige frameworks, og folk har gentagende gange spurgt, hvorfor vi ikke også sætter tænderne i SAFe. Og det er der en grund til. Typisk så er man nemlig enten SAFe-tilhænger eller -modstander, og så kan det ende i en ordentlig omgang gensidig prygl, aka SAFe-bashing. Men nu synes vi, at det er tiden at bekende kulør. Så hvilken kæp slår vi med? Basher vi SAFe? Eller er vi velbegrundede i vores holdninger? Det må du bedømme. Let the games begin.

🔗 Links

·       Agile Can Scale (Jeff Sutherland): http://jeffsutherland.com/papers/scrum/Sutherland2001AgileCanScaleCutter.pdf

·       State of Agile report (CollabNet): https://www.collab.net/

·       Spotify (Henrik Kniberg): https://blog.crisp.se/wp-content/uploads/2012/11/SpotifyScaling.pdf