Episode 10 - Product Discovery. The missing agile link?

Efter mange hints og omtaler er tiden kommet til at sætte tænderne grundigt i haserne på Product Discovery. Det handler i sin essens om hurtige kontinuerlige eksperimenter, der giver en valideret læring om brugeres reelle behov. Alt for mange baserer deres produktudvikling (og investeringer) på påstande, holdninger og antagelser, og det er jo tosset, når man nemt og struktureret kan efterprøve hypoteserne. Som en del af diskussionen tager Ole og Katrine livtag med MVP – Minimal Viable Product.  Som med så mange begreber i den agile sfære er der forskellige trosretninger, når det gælder MVP. Én retning hævder, at man ikke kan tale om MVP, før produktet er på markedet, i hænderne på brugeren. Dine værter tilhører dog den menighed, der prædiker, at MVP handler om netop Product Discovery. Ultimativt ender de dog med at aflive MVP. Men til fordel for hvad? Lyt med og bliv klogere.

🔗 Referencer:  

  1. Apples podcast ranking algoritme
  2. Agile Coaching Competency Framework
  3. Design Thinking
  4. Customer Development (Steve Blank)
  5. Lean Startup (Eric Riese)
  6. Jobs to Be Done (Anthony W. Ulwick)
  7. Lean UX (Jeff Gothelf, Josh Seiden)
  8. Dual-track Agile (Desirée Sy)
  9. Customer Development principper
  10. The knowns and unknowns framework
  11. The Lean Product Playbook (Dan Olsen)
  12. Inspired: How to Create Tech Products Customers Love (Marty Cagan)
Tilbage til oversigten